maandag 28 april 2014

nail art tutorial

 

Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je dit vlinderdasje op je nagels maakt!
Eerst haal je je oude nagellak eraf dat doe ik met de nail polish remover van kruidvat. Ook als je geen nagellak op heb is het handig dat je er toch even met nagellak remover over heen gaat omdat je dan zeker weet dat je nagels echt schoon zijn. Ook zijn ze dan minder vet en blijft de nagellak er beter op zitten.
 Daarna breng ik een laag base cote van de HEMA aan. Dat laat ik even drogen. Dan lak ik mijn nagels wit ook met een lak van de HEMA. Ook dat laat ik even drogen.
 Dan pak ik de zwarte nagellak ook van de HEMA en daarvan doe ik een klein beetje van op een blaadje. Ik gebruik de striper brush van  Maybelline NY, om de streepjes te zetten.
 Eerst zet ik links boven in een diagonaal streepje, dan aan de rechter kant ook zodat het een kruis word. Ik vul de zijkanten van het kruisje in. En dan heb je het vlinderdasje.
 Om het jasje te maken zet ik een streep van ongeveer de helft van de nagel tot onderaan in het midden. Dat doe ik aan beide kanten. De buitenkanten kleur ik in.

Voor de knoopjes gebruik ik de kleine kant van de dotting tool van Maybelline NY. Ik doop de dotting tool in de nagellak die nog op het papiertje zat. En zet twee stipjes onder mekaar.
ja kan natuurlijk elke nagel zo doen. Ook kan je alle nagels zwart of wit. Ik heb er voor gekozen om het om en om te doen voor een leuk effect. Maar dat kan je natuurlijk helemaal zelf weten :))

veel succes xx